AAn de muur bij de Griend hangt een AED..In de krant van zaterdag 23 febr. j.l. stond het volgende....Externe AED,s hebben tot sterfgevallen geleid. Na een vorstperiode kunnen de elektroden in het ongerede raken, waardoor de AED niet meer naar behoren werkt. Ook kunnen door de vorst de batteijen van de AED leeglopen. Op een website van de AED wordt er daarom op gewezen de buiten hangende apparaten bij langdurige vorst binnen te halen.Nu weet ik niet op dit hier gebeurd is, maar dit zomaar ter informatie .
Forum
Gezellig kletsen over "Oedjeskerkse" zaken of leuke punten ter discussie brengen kun je hier kwijt
Onderwerp: Forum
AED
riet | 25-02-2013
oppimpen dorp
riet | 09-02-2013
De dorpsraad wil het dorp op gaan pimpen en zoekt daarvoor medestanders. Ik heb mezelf opgegeven en ben gaan rondkijken, waar en hoe er gepimpt kan worden. Heeft iemand daar ook ideeen over? Ik denk, dat er eerst het een en ander opgruimd moet worden, eer men tot pimpen over kan gaan.
Re:oppimpen dorp
Wanne | 09-02-2013
Goede ideeen moet je koesteren. Het zal moeilijk worden, het dorp netjes te krijgen zolang de gemeente toestaat, dat mensen er een zooi van maken. Oude karren aan Achterweg en Havenstraat, oude treinstellen bij de overgang van de Havenstraat. Een hoop stenen in de Achterweg , die er al een jaar liggen en oude pallets, die er op gegooid zijn. Ook aan de Achterweg een opslagplaats van grof vuil. Teveel om op te noemen. Sukses dorpsraad! We gaan het zien.
Re:oppimpen dorp
Mitchel | 15-02-2013
Het lege perceel aan de vinningenstraat lijkt mij een mooie plaats voor een park. Geen aangelegd grasveld maar een mooi park met plein, met een mooie fontuin, leuke sprinklers in de bodem verwerkt, een muziek tent, omringt door een mooie stenen rand (fort) en aan de voorzijde een mooi hek met het wapen van Hoedekenskerke, hier kun je dan ook vast wel ergens op een gepaste wijze plaats maken voor het parkeren van auto's. Huizen bouwen lijkt mij niet verstandig aangezien er geen huis verkocht word op dit moment.
Verder is de schuur die tekoop staat aan het begin van het dorp (havenstraat, molenstraat, 's-gravenpoldersestraat) een doorn in het oog. Ik hoop dat iemand het snel op koopt en er iets moois van maakt, eventueel iets waar de maatschappij van Hoedekenskerke van kan mee profiteren. Het is de perfecte plek voor een winkel pandje, alle auto’s vinden hier namelijk doorgang!
Re:Re:oppimpen dorp
Els | 20-02-2013
Ik ben het wel met je eens Mitchel, een mooi aangelegd park zou niet misstaan op het lege veld in de vinninge straat..
En dan een leuk winkeltje inhet oude rabobank pand.. ik zie het wel voor me !
Re:Re:oppimpen dorp
riet | 25-02-2013
Een mooi plan van Mitchel, helaas erg duur denk ik, maar het aankaarten bij R en B waard. Ren B stelde, dat eerst 70% van de te bouwen huizen verkocht zou moeten zijn, eer men tot werkelijke bouw zou kunnen overgaan. Gezien de malaise op de huizenmarkt zal dit dus voorlopig niet haalbaar zijn. Dan maar brainstormen over een mooi park o.i.d. aan de Vinningenstraat. Ja de schuur van Marijs is geen schoonheid in het dorp, zeker niet omdat dit de entree van het dorp is.
re dorpshuis
Wanne | 06-02-2013
Misschien is het wel zo, dat de mensen zelf liever in de Buffer willen komen. Daar er belangenverstrengeling is met de beheerders van de Griend en de Buffer, kan het ook zijn dat er gemanipuleerd wordt. Inkomsten van de Griend gaan zodoende wel achteruit. Ben benieuwd hoe het bestuur van stichting de Griend daarover denkt.
.
gebruik dorpshuis
riet | 06-02-2013
Wat mij opvalt is, dat het dorpshuis minder gebruikt wordt en de Buffer meer. Tweemaal achter elkaar een begrafenis en vorig jaar een doopfeest en dan ook de uitvoering van Con Amore( en dan nog de zaken , die ik niet weet natuurlijk). Zou het de bedoeling zijn alles langzamerhand over te hevelen? Met het voorzicht dat de Griend niet meer rendabel is en misschien wel moet sluiten voor zulk soort gelegenheden. Willen we dat?
Re:gebruik dorpshuis
Lian | 06-02-2013
Op zich niets mis mee ,had al bedacht dat ze de speeltuin uit zouden kunnen breiden maar waar zouden de sport actievieteiten dan moeten plaatsvinden komen die zijndertijd ook richting de buffer? In dat opzicht zeg ik de boel platgooien en maak er een mooi parkje van waar ouders en kinderen kunnen vertoefden om zodoende niet verplicht te deelnemen aan de toeristische attracties in de zomermaanden....ijsje stoomtreintje snacks en alle ander versnaperingen die je als ouder niet dagelijks aan je kind kunt geven
Re:Re:gebruik dorpshuis
Wanne | 06-02-2013
Een goed idee, meer speelruimte voor de kinderen, maar ik denk dat niet iedereen gebruik wil maken van de Buffer, de Griend is laagdrempelig, voor sommigen de Buffer absoluut niet. En ja de sportaktiviteiten kunnen we toch ook niet missen. Maar als de inkomsten van de Griend zodoende sterk achteruitlopen, is dat ook een zorgelijk iets in deze crisis tijd.