Forum

Gezellig kletsen over "Oedjeskerkse" zaken of leuke punten ter discussie brengen kun je hier kwijt

Onderwerp: Forum

Re:Re:gebruik dorpshuis

Els | 06-02-2013

Het dorpshuis de Griend is al van oudsher bedoeld als dorpshuis
Je kunt het huren, je kunt er je feestjes houden, kortom beschikbaar voor iedere inwoner van Hoedekenskerke
Ook is het al van oudsher het middelpunt op koninginnedag...
Dus dit pand is van waarde voor Hoedekenskerke en gooi je in mijn ogen niet zomaar plat !!!
Parkjes hebben we genoeg, maar zodanig niet te gebruiken omdat iedereen zijn hond laat schijten... erg jammer!
En ouders met kinderen hebben een prima plek in de speeltuin, bij de school en voor diegene die dat leuk vinden bij de stoomtrein
Misschien een beetje eerbied hebben voor de nog wel bestaande dingen in het dorp in plaats van het weer om te bouwen tot een extra attractie park...
Hoedekenskerke is een uniek dorpje en hoop dat het ook zo mag blijven..

Re:gebruik dorpshuis

Jan | 07-02-2013

ja dat is mij dus ook opgevallen dat er meer en meer in dat buffergedoe te doen is ikzelf zou gewoon kiezen voor de griend. Dat buffergebouw trekt mij in het geheel niet, ben er één maal geweest voor een feestje, maar zal er waarschijnlijk ook niet meer komen, is alles behalve gezellig en ook niet geschikt voor begrafenissen het is een toeristisch gebeuren en dat zou het ook moeten blijven, dus beslist niet goed genoeg voor een dorpshuis. We zijn op het dorp al teveel kwijtgeraakt aan dat sgb-gedoe, zoals dierenparkje (wat veel mensen die in het verleden geweest zijn, nog steeds erg jammer vinden dat het opgeslokt is door de sgb) wat volgt er nog meer? gaat sgb alles trachten te vernietigen wat hoedekenskerke nog heeft? en gaan mensen daar gewoonweg mee akkoord?? Kan me dat eerlijk gezegd niet indenken

Re:Re:gebruik dorpshuis

Toon | 10-03-2013

Ben het helemaal met Jan eens. Het gaat maar door met die sgb en nu weer plannen voor een B & B in oude rijtuigen op een zijspoortje.
Wat ik heb kunnen nagaan is het weer op de bekende (beruchte) sgb manier voorgekookt en aangepakt. Hoe kan dat nog ooit gestopt worden???

Re:gebruik dorpshuis

Anoniem | 16-08-2013

Gebruik je zelf het dorpshuis wel eens voor een feestje? Mensen kiezen nog altijd zelf lijkt me. Even ter info: dorpshuis de Griend en Buffet de Griend gebruiken hetzelfde gebouw. Verder staan ze volledig los van elkaar. Eerst je huiswerk goed doen voordat je zulke dingen beweert.

parkeren in de kerkstraat

Wanne | 31-01-2013

Vorig jaar heeft R en B wonen een enquete gehouden waar men zijn/haar ideeen kwijt kon over het terrein van de voormalige bejaardenhuisjes. Er is toen ook al het idee geopperd om daar parkeerplaatsen te maken. Je vraagt je af wat ze met de ideeen van de burgers gedaan hebben. Mijn vermoeden is.....in de prullebak.Het is nu alleen een natte zooi, waar de stratenmaker het alleen maar meer verziekt heeft. Met instanties omgaan is vechten tegen een bierkaai!

Parkeren Kerkstraat

Jan | 31-01-2013

Parkeren kerkstraat
Jan | 31-01-2013
tsja het parkeren in de kerkstraat, aan beide zijden auto's, als er nu eens brand uitbreekt in een huis of er moet plots een anbulance doorheen, er zijn momenten dat dat niet kan, omdat er maar net een personenauto door kan. In de achterweg c/q vinningenstraat is nu een groot grasveld, waar verleden jaar nog bejaardenhuisjes stonden, daar zou men met alle gemak van de wereld een parkeerplaats kunnen aanleggen, al was het maar een stuk van het veld, zodat de kerkstraat geheel autovrij zou zijn betreft het parkeren. Zelf parkeer ik mijn auto ook voor de deur hoor, maar dat is als ik dat niet doe en mijn auto in de achterweg plaats iemand anders zo brutaal is zijn/haar auto pal voor mijn deur te plaatsen zodat ik er niet meer in of uit kan. Alleen het inladen en uitladen zou moeten mogen in de kerkstraat en dan je auto weer plaatsen op de desbetreffende plaats achter de Kerkestraat. Zou een perfecte en mooie oplossing zijn

parkeren in de kerkstraat

riet | 31-01-2013

Tijdens de vergadering van de dorpsraad j.l.( 21 januari), kwam dit eveneens ter sprake. Men wil nogmaals aankaarten om van de Kerkstraat een eenrichtingsweg te maken. Zouden we daar blij mee zijn? Het parkeren is in de Kerkstraat zeker een probleem., maar degenen die een achteruitgang aan de Achterweg hebben, zouden de auto daar ook kunnen parkeren en dan liefst niet pal achter mijn uitgang, zoals nogal eens gebeurt!

hondenpoep

Kees | 29-01-2013

waar zijn die vrouwen die jaar terug zo aktief waren met pamfletten tegen de hondenpoepoverlast?

hondenpoep

Wanne | 29-01-2013

een idee voor een afvalbak voor hondenpoep....bij de glasbak. Heb je de berg hondenstront al gezien....de moeite waard. Bravo hondenbezitters.

Re:hondenpoep

Lianne | 06-02-2013

Smerige zooi daar ,wilde de kinderen een heitje voor een karweitje doen zaten 4 schoenen geheel onderwerp de stront! Lekker hoor en bij het pad vanaf de griend naar kasteelhoekstraat het pad wat grenst aan de school is het al niet anders.....hondebezitters schaam u!

<< 124 | 125 | 126 | 127 | 128 >>